BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 12, 2011

TIMBANGAN AKHIRAT

Assalamualaikum.
syukur..da masuk puasa ke-13. macam mana korang puasa?? oppss!! maaf. kadang2 maseh lagi guna bahasa rojak.
Ada yang da ponteng puasa?? (haha!!) gedik gelak padahal aku pon xpenuh gak! haha. da berubah menjadi yang lebih baik? InsyaAllah. setiap masa aku menggerakkan hati aku ke arah itu. menjauhkan diri dari perkara yang melalaikan, menahan nafsu, ok..bukan nafsu serakah!!!..nafsu yang macam2 la kan..yelah manusia.. dan pempuan pulak ada 9 nafsu. nafsu yang tidak elok dan mengurangkan pahala . mungkin aku belum cukup kuat untuk menjauhkan diri dari seorang lelaki itu tapi aku sedaya upaya akan mengurang gejolak asmara ini. (HAHAHa...asmara OK!..aku tau ada yang tersebut asRAMA. kikiki)

selamat berpuasa semua.
-muhammad zhariff
-haris
-bella
-aina
-yana
-sadiq
-husnul
-din
-fadhlin
-cima
-yaa
-budak2 food sc
-yang mengenali

*abah n mam xbace blog. hihiihi..xtulis xpe la ek?? ahhahaha

oppss!!! timbangan akhirat.

syurga ATAU neraka

dan aku bukan siapa2 nak bercakap soal ni. cume minggu lepas aku pergi tazkirah. means...tazkirah tu selepas solat terawih. so...ade la sesuatu yang aku dengar dan moge2 menjadi amalan berterusan bukan untuk aku sahaja tetapi untuk korang semua.

bacalah
lafazlah
berzikirlah


subhanallah hi wabihamdi
subhanallah hil a'zeem 


zikirlah selalu.ianya dapat memberatkan timbangan kita. InsyaAllah. dan semuga kita sentiasa mendapat rahmat dan dilindungi Allah. ameen.

*nota bukulali : banyakkan beristigfar dalam fasa kedua bulan ramadhan ini, kerana ianya adalah bulan keampunan. Astagfirullah hal a'zeem.

0 comments: