BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 12, 2012

musim exam.

Assalamualaikum. musim peperiksaan melanda. sebenarnya aku dah sangat penat. lelah melihat buku. 9 papers kali kali. 9 subject. 9 hari aku exam. now tenaga aku makin kurang. dengan jumpa exam kimia analisis makanan yang betol2 menggugat hati dan perasaan seluruh budak2 cos aku. ya. aku belajar dalam bahasa inggeris. nota juga bahasa inggeris. tetapi cuma penerangan itu di buat dalam bahasa melayu. aku tak tipu. ye..aku tau ramai yang lecture macam ni. dan kelas yang sangat disiplin. jangan senyum. jangan minum. jangan datang lewat atau tak payah datang langsung. jangan berangan. jangan tido!!! berani kau terlelap. habis kau.. habis kau.. ini bukan berita bohong atau sandiwara. ini kisah benar. jangan berbual. jangan bersuara perkara yang kau tak patut bersuara. jangan. ya. ini kelas aku.

dan peperiksaan itu datang pada hari semalam. hari rabu jam 12 pm. di dewan gemilang. ye..dewan paling sejuk. dan dan..aku duduk di meja hadapan. meja yang paling hampir dengan prof. menggeletar aku. tak payah cakap la weh..

tepat jam 12 pm. peperiksaan bermula. senyuman meleret. perghhhhhhhhh objektif.!! pap..123 markah. aku da start cuak. asal 123??? asal?? ok fine..selak2.. ade 123 SOALAN! ye..aku da start rase di permainkan. ok..baca soalan pertama. opps! kejap.. ape tu gentian?? sudah.. soalan dalam BAHASA MELAYU!!
ye..semua dalam bahasa melayu. istilah sains juga jadi bahasa melayu. aku garu kepala. aku toleh die. die sedang godeh2 apple die. wuuuuuuuuuuuuuuuuu..tsk tsk tsk

jawab.jawab.jawab. aku toleh kiri. budak cina sebelah aku dah tongkat dagu. then, bersandar. aku jawab lagi dan jawab sampai 1 jam berlalu. tapi hampeh! berapa je aku boleh jawab dari 123 soalan tu. second round jawab. jawab lagi jawab lagi. penat otak kau. akak pengawas ni asyik depan aku je. aku tambah tensen. budak2 laki pulak asyik pegi tandas sampai aku bosan aku tengok muka-muka yang g tandas. hahaha.. sempat lagiiiiiiii.. damn! aku tertoleh die. ok..die memeluk tubuh sambil tersenyum. siyes! aku rase dipermainkan. wuwuuuuu... asal mcm ni prof!! ok..let u know..sebelum ni dalam kelas aku, die memang anti dengan budak2 cina sebab dieorg tak hormat die sampai die dok ckp..otak u ni excellent kan xpyh salin nota. let we see how many of u can pass my subject. time tu aku rasa degupan jantung mcm terhenti. aku bengang gile2 dengan budak2 cina. aduhhh!!

exam tamat jam 2 pm. kiteorg anta kertas. keluar dewan. abes semua tensen. die keluar dengan senyuman dan naek kete dan blah. wuwuuuuuuuuu.. nak nanges.

hampa kecewa. lek lagi.. lepak dulu kt kkm, makan dan mesej dengan zhariff. hahaa.. lama gak aku tak mesej2 ni.. tp tak de mcm orang baru bercinta. gatai nak mesej 24/7 kan.. ok then..mesej kejap then..pegi bilik yana. tengok album! weeeeeeee....comei..! sangat!! pastu..kuar g econsave jap. beli brg. ok..horlick takde. heran aku weh..oh ye.. beli cool blog. cendol. dan tak sedap! ape punye rasa tuu.... tak sedap tak sedap. oh..aku belanje guna kad arini. belagak macam orang kaya. padahal aku takde cash! takde weh.. betol ni..

dan..dan...aku check mata. ye.. aku da ade rabun jauh dan rabun silau. ehem. tp nanti la pakai spek. hihiiiii.. ok then..balik2 kene ujan. aku pening. balik, mandi, gayut dengan mama. pum pang pum pang.. tidoo.. bangun study jap. dan tidoooooooo..

oh ye.. selamat study korang. fb aku kene virus. ahhaa.. biarkan lah.

selamat maju jaya
selamat hari raya.

0 comments: